Namens Sindikat hrvatskog vozača (de Kroatische chauffeursunie), over nascholingscertificaten voor chauffeurs in Kroatië

0 supporters 0 in European Union

Collection finished

0 supporters 0 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener klaagt dat het Ministerie van Zee, Vervoer en Infrastructuur in Kroatië zich niet zou houden aan de verplichting krachtens de huidige wet op het wegvervoer om een informatiesysteem voor het toezicht op de beroepsopleiding van chauffeurs (ISPOV) op te zetten. Zo’n systeem zou geautoriseerde opleidingscentra in staat stellen om nascholingscertificaten voor chauffeurs af te drukken. Indiener beweert dat de nascholing van 35 onderwijsuren in de meeste gevallen niet wordt gegeven, maar dat chauffeurs toch de bovengenoemde certificaten krijgen. Ook beweert hij dat andere partijen, buiten de geautoriseerde opleidingscentra om, nascholingscertificaten voor chauffeurs kunnen uitgeven, die door het Ministerie van Binnenlandse Zaken worden geaccepteerd, en dat het ministerie vervolgens de EU-code 95 op het rijbewijs vermeldt. Indiener stelt dat dit misbruik van het systeem niet zou plaatsvinden indien de autoriteiten zouden voldoen aan hun wettelijke verplichtingen om een​ISPOV-systeem op te zetten en om de certificaten van dat systeem af te drukken.

Link to the petition

Image with QR code