Bauvorhaben

För ”Comunidad de Montes Vecinales en Mano Común de Tameiga” om översiktsplanen för kommunen Mos, Pontevedra, Galicien

Comunidad de montes vecinales en mano Común de Tameiga
  1. Launched 05/06/2020
  2. Time remaining 9 months

Framställaren yrkar på stopp för ändringarna av översiktsplanen för kommunen Mos, eftersom dessa ändringar skulle leda till att skyddad skogsmark blev tomtmark avsedd att bebyggas med idrottsanläggningen för fotbollsklubben Real Club Celta de Vigo och en stor företagspark. Framställaren säger att detta helt och hållet skulle ändra användningsändamålet för marken, som traditionellt varit skogsmark, och leda till att de enskilda intressena för Real Club Celta de Vigo !@#$! ta företräde framför skyddet och värnandet av skogstillgångarna där.

Thank you for your support, Comunidad de montes vecinales en mano Común de Tameiga