Handelspolitik

Euroopan maihin kuljetettavien koirien rabiesrokotetodistuksesta

Georg Griesbeck
  1. Launched January 2020

Vetoomuksen esittäjä kertoo, että hänen koirallaan on autoimmuunisairaus ja perusimmunisaatio rabiekselle ja että tämä voidaan osoittaa titterikokeella. Vetoomuksen esittäjä väittää, että eläinlääkärit eivät suosittele rabiesrokotetta edellä mainitun sairauden takia. Vetoomuksen esittäjän mukaan nykyisessä EU-lainsäädännössä vaaditaan koiralle säännöllistä immunisaatiota rabiesta vastaan, jotta vetoomuksen esittäjä voi matkustaa sen kanssa toiseen jäsenvaltioon. Vetoomuksen esittäjä kysyy, miten hän voi matkustaa toiseen jäsenvaltioon koiransa kanssa. Hän pyytää sääntöihin poikkeusta, jonka mukaan rabiesrokotetodistusta ei vaadittaisi silloin, kun lääketieteelliset syyt estävät rokotteen antamisen, ja jonka mukaan titterikoetodistus olisi riittävä.

Thank you for your support, Georg Griesbeck