Zusammenleben

By Wojciech Pruński (Polish) on violation of the Charter on Fundamental Rights by Poland regarding restrictions due to COVID-19

Wojciech Pruński
  1. Launched June 2020
  2. Time remaining 6 days

Andrageren hævder, at den polske regerings dekret om visse begrænsninger, påbud og forbud i forbindelse med udbruddet af covid-19-pandemien har krænket forsamlingsfriheden, der er knæsat i chartret om grundlæggende rettigheder og i den polske forfatning. I andragendet henviser han til en domstolsafgørelse, ifølge hvilken et forbud mod forsamlinger rejser betydelig forfatningsmæssig tvivl, navnlig i forbindelse med spørgsmålet om, hvorvidt begrænsninger af individuelle rettigheder og proportionalitetsprincippet kan antages til behandling. Andrageren hævder endvidere, at fredelige demonstranter ulovligt blev tilbageholdt af politiet, herunder en kandidat til præsidentvalget og et medlem af senatet (overhuset i det polske parlament).

Thank you for your support, Wojciech Pruński

openPetition international