Zusammenleben

By Wojciech Pruński (Polish) on violation of the Charter on Fundamental Rights by Poland regarding restrictions due to COVID-19

Wojciech Pruński
  1. Launched June 2020
  2. Time remaining 6 days

Vetoomuksen esittäjä väittää, että Puolan hallituksen hyväksymä asetus, jolla vahvistettiin tiettyjä covid-19-pandemiaan liittyviä rajoituksia, määräyksiä ja kieltoja, loukkasi perusoikeuskirjassa ja Puolan perustuslaissa taattua kokoontumisvapautta. Hän viittaa vetoomuksessaan tuomioistuimen päätökseen, jossa todetaan, että kokoontumiskielto herättää merkittäviä perustuslakiin liittyviä epäilyjä, erityisesti subjektiivisia oikeuksia koskevien rajoitusten hyväksyttävyyden ja suhteellisuusperiaatteen osalta. Lisäksi vetoomuksen esittäjä väittää, että poliisi pidätti laittomasti rauhanomaisia mielenosoittajia, muun muassa presidenttiehdokkaan ja Puolan parlamentin ylähuoneen eli senaatin jäsenen.

Thank you for your support, Wojciech Pruński

openPetition international