Migration

Turvapaikkahakemusten epätasaisesta jakautumisesta jäsenvaltioiden kesken

Remo Pulcini
  1. Launched November 2019

Vetoomuksen esittäjä huomauttaa aluksi, että Dublin III -asetus (asetus (EU) N:o 604/2013) on syypää turvapaikanhakijoiden epätasaiseen jakautumiseen jäsenvaltioiden kesken – minkä todistavat Italian, Kreikan ja Espanjan rannikoille säännöllisesti saapuvat muuttoliikevirrat –, ja vaatii keskeyttämään Dublin-järjestelyn soveltamisen Italian osalta (kuten tehtiin Kreikan osalta), kumoamaan asetuksen (EU) N:o 604/2013 ja korvaamaan sen oikeudenmukaisemmilla ja tasapuolisemmilla järjestelyillä, joilla tarjotaan tehokasta tukea ja suojelua turvapaikanhakijoille (jotka haluavat usein päästä Pohjois-Euroopan maissa asuvien maahanmuuttajien luokse).

Thank you for your support, Remo Pulcini