Migration

Over de onevenredige verdeling van asielaanvragen onder de lidstaten

Remo Pulcini
  1. Launched November 2019

Indiener stelt dat de onevenredige verdeling van asielzoekers onder de lidstaten te wijten is aan de Dublin III-verordening (Verordening (EU) nr. 604/2013) en meent dat dit wordt gestaafd door de omvangrijke vluchtelingenstromen die via de Italiaanse, Griekse en Spaanse kust Europa binnenkomen. Hij pleit er daarom voor dat het Dublinsysteem voor Italië wordt opgeschort (zoals ook voor Griekenland is gedaan) en dat Verordening (EU) nr. 604/2013 wordt ingetrokken en wordt vervangen door een eerlijkere regeling die voorziet in doeltreffende ondersteuning en bescherming van asielzoekers (die vaak herenigd willen worden met migranten die reeds in het noorden van Europa wonen).

Thank you for your support, Remo Pulcini