Over vermeende leeftijdsdiscriminatie en schending van de richtlijn inzake gelijke behandeling door Duitsland

Petitioner
1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener, werkzaam als loods, is van mening dat hij het slachtoffer is van discriminatie, omdat het hem krachtens paragraaf 18 van de Duitse wet inzake loodsen verboden zou worden zijn beroep uit te oefenen op grond van leeftijd. Bovendien is de verplichte pensioenleeftijd inmiddels verhoogd voor mensen die in hetzelfde jaar als hij geboren zijn. Hierdoor zal zijn pensioen worden verlaagd indien hij gedwongen wordt vervroegd met pensioen te gaan. De vergoeding die hem wordt aangeboden is volgens indiener niet voldoende om het verlies te compenseren. Indiener zou dus niet alleen gedwongen worden om vervroegd met pensioen te gaan, hij zou ook financieel nadeel ondervinden. Hij verzoekt om te controleren of Duitsland de richtlijn inzake gelijke behandeling schendt, en om maatregelen om een einde te maken aan deze discriminatie.

Link to the petition

Image with QR code