Om påstået forskelsbehandling på grund af alder og Tysklands overtrædelse af ligebehandlingsdirektivet

Petitioner
1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren arbejder som lods og er af den opfattelse, at han er offer for forskelsbehandling, fordi han i henhold til paragraf 18 i den tyske lov om lodstjenester angiveligt har forbud mod at udøve sit erhverv på grund af alder. Desuden er den obligatoriske pensionsalder for personer, der er født i samme år som andrageren, blevet hævet, således at hans pension nedsættes, hvis han tvinges til tidligt at gå på pension. Den kompensation, som han tilbydes, er angiveligt ikke nok til at opveje tabet. Derudover vil andrageren, ud over at være tvunget til at gå tidligt på pension, også lide en økonomisk ulempe. Han anmoder om, at det undersøges, om Tyskland har overtrådt ligebehandlingsdirektivet, og at der tages skridt til at bringe en sådan forskelsbehandling til ophør.

Link to the petition

Image with QR code