Rechtstaatlichkeit

V. F.
158 Supporters 158 in European Union
  1. Launched 17/01/2020

Indiener beschrijft zijn problemen en geeft aan dat zijn Japanse vrouw zijn twee kinderen, die de Franse en Japanse nationaliteit hebben, heeft ontvoerd. Indiener stelt dat Japan inbreuk pleegt op het Haags kinderontvoeringsverdrag van 1980 betreffende de burgerrechtelijke aspecten van internationale ontvoering van kinderen, dat Japan in 2014 bekrachtigd heeft. Hij wijst erop dat de Japanse wetgeving niet voorziet in gedeelde voogdij, omgangsrecht of het recht voor niet-Japanse ouders op toegang tot hun kinderen. Hij verzoekt het Europees Parlement dan ook om opmerkingen te maken en Japan ertoe aan te sporen alles in het werk te stellen om verdere schendingen van het nationale en internationale recht, met name het VN-Verdrag inzake de rechten van het kind van 1989, te voorkomen.

Thank you for your support, V. F.