Rechtstaatlichkeit

V. F.
158 Supporters 158 in European Union
  1. Launched 17/01/2020

Andrageren redegør for sine problemer og angiver, at hans japanske kone har bortført deres to børn, der har fransk og japansk statsborgerskab, og hævder, at Japan overtræder Haagerkonventionen af 1980 om de civilretlige virkninger af internationale børnebortførelser, som landet ratificerede i 2014. Andrageren påpeger, at japansk lovgivning ikke indeholder bestemmelser om delt forældremyndighed, samværsret eller retten til samvær med deres børn for ikke-japanske forældre. Han anmoder derfor Europa-Parlamentet om at rette henvendelse til Japan og opfordre det til at gøre alt, hvad der er nødvendigt for at forhindre yderligere krænkelser af national og international ret, navnlig FN's konvention fra 1989 om barnets rettigheder.

Thank you for your support, V. F.