Tiere

Over de schending van de wetgeving ter bescherming van dieren bij het vervoer van dieren met het oog op het slachten van deze dieren in derde landen

Maren Bestmann-auchter
  1. Launched 25/02/2020

Indiener is van mening dat de verordening inzake de bescherming van dieren tijdens het vervoer en daarmee samenhangende activiteiten, voortdurend wordt geschonden. Buitensporige wachttijden aan grensovergangen en het lossen van scheepsladingen voldoen niet aan de dierenbeschermingsnormen. Indiener beweert dat dieren in de slachthuizen van derde landen een marteldood sterven. De enige geschikte maatregel om een eind te maken aan deze situatie, is een verbod op het vervoer van dieren met het oog op het slachten ervan. Hij vraagt het Europees Parlement om in dit verband maatregelen te nemen.

Thank you for your support, Maren Bestmann-auchter