Gesundheit

Over de onjuiste toepassing in Italië van Richtlijn 2003/88/EG betreffende een aantal aspecten van de organisatie van de arbeidstijd

Dalila Nesci
Collection finished
  1. Launched September 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indienster beklaagt zich over de onjuiste toepassing van Richtlijn 2003/88/EG betreffende een aantal aspecten van de organisatie van de arbeidstijd in Italië, met name in ziekenhuizen en zorginstellingen. In de richtlijn wordt onder andere voorgeschreven dat de arbeidstijd niet langer mag zijn dan 48 uur per week en dat werknemers recht hebben op een rusttijd van elf uur tussen diensten. Daarnaast beklaagt indienster zich over wet nr. 161 van 2014, waarbij bovengenoemde Europese richtlijn in Italiaans recht werd omgezet en waarmee inbreukprocedure nr. 2011/4185 werd afgesloten. Ze wijst erop dat zorgverleners sneller fouten maken wanneer zij niet voldoende kunnen uitrusten en dat de gezondheid van burgers hierdoor in het gedrang kan komen. Indienster beklemtoont dat er onmiddellijk maatregelen moeten worden genomen en pleit voor de inleiding van een nieuwe inbreukprocedure tegen Italië om de gezondheid van burgers, overeenkomstig de regelgevingsverplichtingen die op EU-niveau zijn vastgesteld, te waarborgen.

Thank you for your support, Dalila Nesci

openPetition international