Om EU-virksomheder uden for euroområdet, der betaler skat i Frankrig, og fortolkningen af forordning (EU) nr. 260/2012

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren har bemærket forskellige fortolkninger fra Frankrigs og Polens side af Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) nr. 260/2012 af 14. marts 2012 om tekniske og forretningsmæssige krav til kreditoverførsler og direkte debiteringer i euro og om ændring af forordning (EF) nr. 924/2009. I henhold til det franske skattekontor for udenlandske virksomheder (SIEE) har alle polske banker siden den 1. november 2016 skullet tilbyde kunderne SEPA-B2B-tjenester (en automatisk betalingsmetode, der anvendes til at betale enkeltstående eller tilbagevendende fakturaer til kreditorer, hvis debitorer er selvstændige). Det betyder, at polske virksomheder, der driver afgiftspligtig virksomhed i Frankrig, og som er momspligtige, straffes med virkning fra den 1. februar 2018, som er den dato, fra hvilken de franske skattemyndigheder har besluttet at anvende sanktioner over for alle virksomheder, der ikke betaler skat via denne mekanisme. Ifølge den polske nationalbank finder forordningens artikel 3, stk. 2, ikke anvendelse på alle betalingstjenesteudbydere. I øjeblikket tilbyder kun fire polske banker tjenesten, da ikke alle har teknisk kapacitet til at opfylde de franske myndigheders krav. Andrageren vil gerne vide, hvilken fortolkning af forordning (EU) nr. 260/2012 – den franske eller den polske – der er korrekt.

Link to the petition

Image with QR code