Handelspolitik

Om det belgiske postvæsens overdrevne administrationsomkostninger i forbindelse med toldbehandling

E. K.
  1. Launched August 2020
  2. Time remaining > 3 Wochen

Andrageren hævder, at den lokale distributør af pakker i Belgien (Bpost) misbruger sit monopol i forbindelse med toldbehandlingen af pakker, der kommer fra lande uden for EU. Han tilføjer, at der ved pakkernes ankomst til Belgien kan være told, der skal betales af forsendelsen, og at Bpost opkræver uforholdsmæssigt høje administrative gebyrer for toldbehandlingen. Han hævder, at dette er i strid med EU-reglerne, i henhold til hvilke medlemsstaterne ikke kan pålægge afgifter i forbindelse med toldbehandling, der er højere end de faktiske omkostninger. Andrageren opfordrer Europa-Parlamentet til at træffe foranstaltninger og forhindre pakkeleverandører såsom Bpost i at opkræve urimelige administrative gebyrer.

Thank you for your support, E. K.

openPetition international