Handelspolitik

E. K.
  1. Launched August 2020
  2. Time remaining > 3 Wochen

Vetoomuksen esittäjä väittää, että Belgian paikallinen pakettipalvelujen toimittaja (Bpost) käyttää monopoliasemaansa väärin Euroopan unionin ulkopuolelta tulevien pakettien tulliselvitysmenettelyssä. Hän lisää, että paketin saapuessa Belgiaan tullimaksut on voitu periä jo lähetyksen yhteydessä ja että Bpost perii liiallisia hallinnollisia maksuja tulliselvityksestä. Hän väittää, että tämä on vastoin EU:n sääntöjä, joiden mukaan jäsenvaltiot eivät voi määrätä todellisia kustannuksia suurempia tulliselvitysmaksuja. Vetoomuksen esittäjä kehottaa Euroopan parlamenttia ryhtymään toimiin ja estämään Bpostin kaltaisia pakettipalvelujen toimittajia perimästä kohtuuttomia hallinnollisia kustannuksia.

Thank you for your support, E. K.

openPetition international