Verkehr

Och undertecknad av ytterligare en person å Thueringer Bahn-initiativets vägnar, om passagerares rättigheter om ett flygbolag går i konkurs

E. P.
1 Supporter 1 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Framställaren efterlyser en förändring av EU:s lagstiftning som ska säkerställa att alla passagerares rättigheter behandlas likvärdigt, vare sig de har bokat en charterresa eller en flygresa direkt från flygbolaget. Han vill också att passagerare ska varnas om det föreligger en risk för att flygbolaget går i konkurs och om vilket datum tjänsten i så fall kommer att upphöra. På så vis skulle flygbolaget kunna hållas ansvarigt för passagerarnas eventuella förluster eller besvär till följd av inställda flyg.

Thank you for your support, E. P.