Verkehr

Namens het Thüringer-Bahn-Initiative, over passagiersrechten in geval van een faillissement van een luchtvaartmaatschappij

E. P.
1 Supporter 1 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Indiener pleit voor een wijziging van de EU-wetgeving om passagiersrechten op gelijke wijze te eerbiedigen, ongeacht of er een pakketreis of rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij een vliegticket is geboekt. Hij wil ook graag dat passagiers worden gewaarschuwd als er een reële kans bestaat dat een luchtvaartmaatschappij failliet gaat, en informatie krijgen over de datum waarop de dienstverlening in dat geval zou worden beëindigd. Op deze manier kunnen luchtvaartmaatschappijen aansprakelijk worden gesteld voor verliezen of ongemak bij passagiers als gevolg van geannuleerde vluchten.

Thank you for your support, E. P.