Handelspolitik

Namens “Le collectif des pêcheurs artisans” (vereniging voor ambachtelijke vissers), over de bescherming van de ambachtelijke visserij met betrekking tot windmolens op zee

Collectif des Pêcheurs Artisans
  1. Launched February 2020
  2. Time remaining > 2 Monate

Indiener benadrukt dat de ambachtelijke visserij wordt bedreigd door windmolenprojecten op zee, aangezien ambachtelijk vissen niet meer mogelijk zal zijn in zeven windmolengebieden in Frankrijk, hoewel deze gebieden beschikken over een rijk visbestand. Het gaat om de gebieden Duinkerken, Tréport/Dieppe, Fécamps, Courseulles-sur-Mer, Saint-Brieuc, Saint-Nazaire en de eilanden Yeu en Noirmoutier (Frankrijk). Indiener verzoekt het Europees Parlement in te grijpen om beter zicht te krijgen op en rekening te houden met de effecten en gevolgen van windmolenprojecten voor de ambachtelijke visserij.

Thank you for your support, Collectif des Pêcheurs Artisans

openPetition international