Handelspolitik

För det franska kollektivet Le collectif des pêcheurs artisans, om skydd av småskaligt fiske i samband med vindkraftverk till havs

Collectif des Pêcheurs Artisans
78 Supporters 78 in European Union
  1. Launched 05/02/2020

Framställaren framhåller det hot mot småskaligt fiske som uppstår till följd av projekt för vindkraftverk till havs, eftersom sju franska områden med vindkraftverk kommer att uteslutas för småskaligt fiske fastän de har en rik fiskpopulation. De berörda områdena är Dunkerque, Tréport/Dieppe, Fécamps, Courseulles-sur-Mer, Saint-Brieuc, Saint-Nazaire samt öarna Yeu och Noirmoutier (Frankrike). Framställaren efterlyser ett ingripande från Europaparlamentets sida för att det ska vara möjligt att bättre identifiera och ta hänsyn till vindkraftverksprojektens effekter och konsekvenser för det småskaliga fisket.

Thank you for your support, Collectif des Pêcheurs Artisans