Handelspolitik

Namens "Kisebbségi Jogvédő Intézet" (organisatie voor de bescherming van de rechten van minderheden), over de teruggave van eigendommen in verschillende lidstaten

Kisebbségi Jogvédő Intézet
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Indiener stelt dat de wetgeving en de administratieve en gerechtelijke praktijk met betrekking tot de teruggave van eigendommen in verschillende lidstaten, zoals Slowakije, Roemenië en Oostenrijk, indruisen tegen het vrije verkeer van kapitaal en de bijbehorende procedurele rechten, het Handvest van de grondrechten van de Europese Unie, en de algemene beginselen van het EU-recht. Volgens indiener leiden de wetgeving en de praktijk in kwestie ertoe dat EU-burgers worden gediscrimineerd op grond van hun woonplaats en nationaliteit, en hij roept daarom de EU-instellingen op om een oplossing te vinden om dit discriminerende effect te verhelpen, ook al zijn er geen aanzienlijk gevolgen voor de werking van de eengemaakte markt.

Thank you for your support, Kisebbségi Jogvédő Intézet
pro