Handelspolitik

Kisebbségi Jogvédő Intézet -järjestön puolesta, omaisuuden palauttamisesta useassa jäsenvaltiossa

Kisebbségi Jogvédő Intézet
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Vetoomuksen esittäjä väittää, että omaisuuden palauttamiseen liittyvät säädökset sekä hallinnolliset ja oikeudelliset käytännöt ovat useissa jäsenvaltioissa, kuten Slovakiassa, Romaniassa ja Itävallassa, ristiriidassa pääoman vapaan liikkuvuuden, siihen liittyvien menettelyllisten oikeuksien, EU:n perusoikeuskirjan ja EU:n lainsäädännön yleisten periaatteiden kanssa. Vetoomuksen esittäjä väittää, että kyseessä olevalla lainsäädännöllä ja käytännöillä on EU:n kansalaisia heidän asuinpaikkansa ja kansalaisuutensa perusteella syrjivä vaikutus, ja hän kehottaa EU:n toimielimiä löytämään ratkaisun tämän vaikutuksen lieventämiseksi, vaikka sillä ei olisi merkittävää vaikutusta sisämarkkinoiden toimintaan.

Thank you for your support, Kisebbségi Jogvédő Intézet
pro