Handelspolitik

For Kisebbségi Jogvédő Intézet, om tilbagegivelse af ejendom i flere medlemsstater

Kisebbségi Jogvédő Intézet
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Andrageren hævder, at lovgivningen samt den administrative praksis og retspraksis vedrørende tilbagelevering af ejendom i flere medlemsstater, som f.eks. Slovakiet, Rumænien og Østrig, er i strid med den frie bevægelighed for kapital, de proceduremæssige rettigheder i tilknytning hertil, EU's charter om grundlæggende rettigheder og de generelle principper i EU-retten. Han hævder, at den pågældende lovgivning og praksis har en diskriminerende virkning på EU-borgere, der er baseret på deres bopæl og statsborgerskab, og opfordrer EU-institutionerne til at finde en løsning med henblik på at afbøde dette, også selv om der ikke er en væsentlig indvirkning på det indre markeds funktion.

Thank you for your support, Kisebbségi Jogvédő Intézet
pro