Animal rights

Namens Galgos sin Fronteras (een vereniging voor de redding en adoptie van windhonden die voornamelijk voor de jacht worden gebruikt) en FAPAM (federatie van verenigingen voor de bescherming en de verdediging van dieren in de gemeenschap Madrid), over een verbod op het gebruik van windhonden bij de jacht

Indienster pleit voor een verbod op de jacht met windhonden. Volgens haar is dit immers in strijd met de habitatrichtlijn, op grond van het feit dat de jacht met windhonden de enige vorm van jagen is in Europa waarbij de honden hun prooi vangen en doden. Dit gebeurt echter niet selectief: in Natura 2000-gebieden kunnen dieren die met uitsterven worden bedreigd of beschermde diersoorten gedood worden, wat in strijd is met zowel de habitatrichtlijn als de vogelrichtlijn en met het EG-LIFE-programma voor de instandhouding van soorten.