Tiere

For Galgos sin Fronteras (en sammenslutning for redning og adoption af mynder, der først og fremmest anvendes til jagt) og FAPAM (sammenslutningen af foreninger til beskyttelse og forsvar af dyr i Madrid), om forbud mod brug af mynder til jagt

GALGOS SIN FRONTERAS Y FAPAM
  1. Launched 04/04/2020

Andrageren opfordrer til et forbud mod jagt med mynder, som efter hendes opfattelse er i strid med habitatdirektivet, med den begrundelse, at jagt med mynder er den eneste form for jagt i Europa, hvor hunden jager sit bytte og dræber det. Denne praksis er ikke selektiv, og dyr, der er truet af udryddelse eller udryddelsestruede arter, kan blive dræbt i områder, der er omfattet af Natura 2000-nettet, hvilket er i strid med både habitatdirektivet og fugledirektivet og EU's LIFE-program for bevaring af arter.

Thank you for your support, GALGOS SIN FRONTERAS Y FAPAM