Namens FBLS NET, over overheidsfinanciering die zou leiden tot oneerlijke concurrentie in het vervoer van grensoverschrijdende werknemers

Indiener beschuldigt de Luxemburgse autoriteiten ervan een openbare busdienst te hebben opgezet voor het vervoer van grensoverschrijdende werknemers, waarvoor de vervoersbedrijven samen een compensatie ontvangen die hoger is dan de kosten die voortvloeien uit de te verlenen diensten. Volgens indiener wordt het deze vervoersbedrijven toegestaan Luxemburgse overheidsmiddelen te gebruiken om hun zakelijke activiteiten te financieren, namelijk het aanbieden van vervoersdiensten in Frankrijk. Indiener verwijst naar de uitspraak in de zaak Altmark en naar artikelen 106 en 107 van het VWEU, waarin vraagtekens worden gezet bij deze praktijk.