Gesundheit

Namens de vereniging Bewegung Bewusster Friseure International e.V., over cosmetische producten die geen schade toebrengen aan de gezondheid of het milieu

Bewegung Bewusster Friseure International e.V.
  1. Launched 03/04/2020

Indiener is van mening dat de verslechtering van de habitats in de wereld en de vervuiling van water, lucht en bodem, die voor het leven op aarde van groot belang zijn, deels te wijten zijn aan duizenden cosmetische en verzorgingsproducten met chemische/synthetische bestanddelen die schade kunnen toebrengen aan de gezondheid van mensen of aan het milieu. Hij pleit voor een wetgevingskader en belastingwetgeving op EU-niveau waarmee een milieuvriendelijker aanpak wordt bevorderd en op grond waarvan het gebruik van stoffen waarvan bewezen is dat zij schadelijk zijn voor het milieu zo veel mogelijk wordt beperkt of zelfs verboden wordt. Hij is van mening dat het verbod op dierproeven voor cosmetica zonder uitzondering nageleefd moet worden en overal ter wereld moet gelden. Indiener pleit onder meer voor invoering van een uniform EU-keurmerk voor natuurlijke cosmetica. Wie bijdraagt aan milieuvervuiling moet daarvan de financiële consequenties dragen en zorg voor het milieu moet bevorderd worden. Indiener spreekt zijn waardering uit voor de resolutie van het Europees Parlement van mei 2018 over een mondiaal verbod op dierproeven voor cosmetica. Er zijn volgens hem echter nog mazen in de wetgeving die moeten worden gedicht. Indiener geeft een opsomming van een reeks schadelijke ingrediënten, zoals aluminiumzouten, olie, microplastic en nanodeeltjes.

Thank you for your support, Bewegung Bewusster Friseure International e.V.