Finanzen

By Svilen Iliev (Bulgarian) on a Bulgarian bank refusal of moratorium of a mortgage loan during COVID-19 outbreak

Svilen Iliev
Collection finished
  1. Launched May 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andragerens far anmodede om betalingshenstand på sit realkreditlån, men banken (en del af en bankgruppe hjemmehørende i Ungarn) afslog anmodningen med henvisning til, at faderen var pensioneret. Banken meddelte, at hans indkomst ikke var påvirket af den situation, der er opstået på grund af covid-19, men andrageren forklarer, at dette ikke er tilfældet. Familien har økonomiske problemer på grund af covid-19: Halvdelen af faderens pension går til afbetaling på lånet, og andragerens løn går til indkøb af mad og den medicin, der er nødvendig for at behandle faderens sygdom. Andragerens arbejdsgiver var på grund af covid-19 tvunget til at give ham orlov uden løn. Uden hans løn kan familien ikke afdrage på lånet, og har derfor ikke penge tilbage til mad og den nødvendige medicin. Andrageren mener, at siden familiens husstandsindkomst var påvirket af covid-19, burde det være muligt at give betalingshenstand, og på den måde følge de retningslinjer, der er udstukket af værdipapirtilsynsmyndighederne i Bulgarien og andre EU-lande.

Thank you for your support, Svilen Iliev

openPetition international