Finanzen

By Svilen Iliev (Bulgarian) on a Bulgarian bank refusal of moratorium of a mortgage loan during COVID-19 outbreak

Svilen Iliev
Collection finished
  1. Launched May 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

De vader van indiener probeerde een moratorium te verkrijgen voor zijn hypotheeklening maar de bank (onderdeel van een in Hongarije gevestigde bankengroep) weigerde een moratorium toe te kennen met als reden dat de vader van indiener gepensioneerd is. De bank stelde dat zijn inkomen niet getroffen wordt door de COVID-19-situatie, maar indiener ontkent dit. De familie worstelt financieel met de gevolgen van de COVID-19-uitbraak: de helft van het pensioen van zijn vader gaat op aan de hypotheeklening en het salaris van indiener wordt gebruikt om eten en essentiële medicijnen te kopen voor de medische aandoeningen van zijn vader. Vanwege de COVID-19-situatie moest de werkgever van indiener hem met onbetaald verlof sturen. Zonder zijn salaris kan de familie de hypotheek niet betalen en genoeg geld overhouden voor voedsel en essentiële medicijnen. Omdat het familie-inkomen getroffen is door COVID-19, moet het mogelijk zijn een moratorium toe te kennen voor de hypotheeklening volgens de richtsnoeren van regelgevers voor de effectenmarkten in Bulgarije en andere EU-lidstaten.

Thank you for your support, Svilen Iliev

openPetition international