Finanzen

By Svilen Iliev (Bulgarian) on a Bulgarian bank refusal of moratorium of a mortgage loan during COVID-19 outbreak

Svilen Iliev
Collection finished
  1. Launched May 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjän isä haki asuntolainan maksuajan pidennystä, mutta pankki (osa pankkiryhmää, jonka päätoimipaikka on Unkarissa) kieltäytyi pidentämästä asuntolainan maksuaikaa sillä perusteella, että isä on eläkkeellä. Pankki totesi, että covid-19-tilanne ei vaikuta hänen tuloihinsa, mutta vetoomuksen esittäjä kertoo, että näin ei ole. Perhe on covid-19:n vuoksi taloudellisissa vaikeuksissa: Puolet isän eläkkeestä kuluu lainan maksamiseen, ja vetoomuksen esittäjän palkalla ostetaan ruokia sekä isän sairauden takia välttämätöntä lääkettä. Covid-19:n vuoksi vetoomuksen esittäjän työnantajan oli pakko siirtää hänet palkattomalle vapaalle. Ilman hänen palkkaansa perhe ei pysty maksamaan asuntolainaa eikä sillä ole riittävästi rahaa ruokaan ja välttämättömään lääkkeeseen. Koska covid-19 vaikutti perheen tuloihin, lainanmaksua olisi voitava lykätä noudattaen siten Bulgarian ja muiden EU-maiden arvopaperimarkkinoiden sääntelyviranomaisten antamia ohjeita.

Thank you for your support, Svilen Iliev

openPetition international