Zusammenleben

Associacion Victimes Franquisme -järjestön puolesta, Espanjassa Francon diktatuurin aikana tehtyjen rikosten rankaisemattomuudesta

E. P.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Vetoomuksen esittäjä kertoo, että Espanjan hallitus ja oikeusviranomaiset loukkaavat Francon diktatuurin aikaisten rikosten uhrien ja heidän perheidensä oikeutta tehokkaisiin oikeussuojakeinoihin. Vetoomuksen esittäjä toteaa József Nagyn perusoikeuksien tilanteesta Euroopan unionissa vuonna 2015 laatiman mietinnön mukaisesti, että jäsenvaltioiden on tehtävä yhteistyötä kansallisissa tai kansainvälisissä oikeudellisissa tutkinnoissa, joissa pyritään selvittämään vastuu totalitaaristen hallintojen unionissa tekemistä rikoksista ihmisyyttä vastaan ja selvittämään totuus sekä varmistamaan, että rikosten uhrit saavat oikeutta ja että heillä on käytössään oikeussuojamenettelyt. Vetoomuksen esittäjä on myös sitä mieltä, että tapauksessa rikotaan Euroopan unionin perusoikeuskirjan 47 artiklaa ja puitepäätöstä 2008/913/JHA, joka ei ole yhtenäinen yhteisön säännöstön kanssa rikosten uhrien saaman hoidon ja huomion osalta.

Thank you for your support, E. P.