Minority protection

Over discriminatie op basis van leeftijd en geslacht in het Cypriotisch leger

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener hekelt de vermeende genderdiscriminatie tussen arbeidscontractanten onderling in het Cypriotisch leger, in het bijzonder in de jaren negentig toen het leger vrouwelijk personeel begon aan te werven en twee afzonderlijke wervingsprocedures voor mannelijk en vrouwelijk personeel hanteerde, wat vrouwelijke arbeidscontractanten een concurrentievoordeel opleverde omdat ze makkelijker als vaste functionaris aan de slag konden. Indiener erkent zelf dat de Cypriotische overheid in 2016 en 2017 het bestaande wetskader meermaals heeft herzien, waardoor het probleem van de baan lijkt. Hierdoor is het bestaan van genderdiscriminatie moeilijker aan te tonen. Toch hamert hij erop dat er tot eind 2017 sprake was van onrechtstreekse genderdiscriminatie, toen het Cypriotisch leger opnieuw 52 vrouwen vast aanstelde.Indiener betreurt dat directoraat D2 "Gendergelijkheid" van het directoraat-generaal Justitie en Consumentenzaken van de Europese Commissie op arbitraire en vluchtige wijze besloot de EU-Pilotzaak 6544/2014 af te ronden, nadat hij de Cypriotische overheid had aangeschreven en een antwoord had ontvangen.

Link to the petition

Image with QR code