Minoritāšu aizsardzība

Ikään ja sukupuoleen perustuvasta syrjinnästä Kyproksen armeijassa

Petīcija ir adresēta
1 atbalstītājs 1 iekš Eiropas Savienība

Kolekcija beidzās

1 atbalstītājs 1 iekš Eiropas Savienība

Kolekcija beidzās

1. Sākās 2019
  2. Kolekcija beidzās
  3. Sagatavojiet iesniegšanu
  4. Dialogs ar saņēmēju
  5. Lēmums

Šī ir tiešsaistes petīcija Eiropas Parlamenta priekšsēdētājs ,

Vetoomuksen esittäjä valittaa väitetystä sukupuoleen perustuvasta syrjinnästä Kyproksen armeijan sopimussuhteisten toimihenkilöiden kesken. Sitä esiintyi erityisesti 1990-luvulla, jolloin armeijassa alettiin ottaa palvelukseen naispuolista henkilöstöä ja käytettiin miespuoliselle ja naispuoliselle henkilöstölle eri palvelukseenottomenettelyjä. Ne antoivat kilpailuetua naispuolisille sopimussuhteisille toimihenkilöille, jotka voivat päästä helpommin pysyviksi toimihenkilöiksi. Vetoomuksen esittäjä itse toteaa, että vuosina 2016 ja 2017 Kyproksen viranomaiset tekivät useita tarkistuksia voimassa olevaan lainsäädäntöön, mikä näytti ratkaisevan ongelman ja tekee nyt paljon vaikeammaksi vedota sukupuoleen perustuvaan syrjintään. Hän kuitenkin väittää, että välillistä sukupuoleen perustuvaa syrjintää esiintyi edelleen vuoden 2017 lopulla, kun Kyproksen armeijassa päätettiin nimittää 52 naispuolista henkilöstön jäsentä.Vetoomuksen esittäjä valittaa, että JUST D2 -yksikkö (Euroopan komission oikeus- ja kuluttaja-asioiden pääosaston miesten ja naisten yhtäläisiä mahdollisuuksia käsittelevä neuvoa-antava komitea) – kirjoitettuaan ensin Kyproksen viranomaisille ja saatuaan niiltä vastauksen – päätti mielivaltaisesti ja ylimalkaisesti päättää EU Pilot -tapauksen 6544/2014 käsittelyn.

Saite uz petīciju

Attēls ar QR kodu

Noplēšama lapiņa ar QR kodu

lejupielādēt (PDF)

Debates

Pagaidām nav PAR argumentu.

Pagaidām nav PRET argumentu.

Palīdziet stiprināt pilsoņu līdzdalību. Mēs vēlamies padarīt jūsu bažas dzirdamas un palikt neatkarīgiem.

Veiciniet tūlīt