Handelspolitik

Over de uitbreiding van productgaranties in de EU

Matias Kiviniemi
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Indiener roept het Europees Parlement op na te gaan in hoeverre de uitbreiding van de productgaranties financiële gevolgen heeft voor het Europese bedrijfsleven en de Europese consument en producent. Indiener verzoekt het Europees Parlement voorts om een uitbreiding van de richtlijnen inzake consumentenrecht, in de zin dat de vereiste productcategorieën erin worden gespecificeerd en dat er garantieroutekaarten voor elk van de categorieën in worden opgenomen. Indiener wenst dat het Europees Parlement aan een procedure invoert waarmee de routekaarten regelmatig kunnen worden geëvalueerd en bijgewerkt. Indiener dringt aan op een duurzamere benadering van productgaranties die langer meegaan en het percentage reparaties doet toenemen ten opzichte van de afvalproductie.

Thank you for your support, Matias Kiviniemi
pro