Umwelt

Over de uitbanning van illegale houtkap in Roemenië

Ignatiuc Cosmin Florian
  1. Launched 28/04/2020

Indiener meent dat de illegale houtkap sinds 2016, toen het satellietsysteem voor bosbewaking onder politieke druk werd uitgeschakeld, enorm is toegenomen. Indiener maakt zich zorgen over de gevolgen van deze agressieve ontbossing voor het milieu, de menselijke gezondheid en de economie, en pleit voor de vaststelling en tenuitvoerlegging van dringende maatregelen ter bescherming van bossen in Roemenië. Hij pleit daarnaast voor de vaststelling van Europese wetgeving met als doel ervoor te zorgen dat producenten en verkopers van houtproducten hun producten voorzien van etiketten waarop is vermeld waar het hout vandaan komt, en stelt bovendien voor dat deze producenten en verkopers worden opgenomen in een Europese databank.

Thank you for your support, Ignatiuc Cosmin Florian