Umwelt

Om storskalig avverkning av träd i staden Vigo enligt en strategi för hållbar stadsutveckling

R. P.
  1. Launched January 2020

Framställaren klagar över att man genom ett projekt som lanserats som en del av en ansökningsomgång för strategi för hållbar stadsutveckling, som samfinansieras inom ramen för det operativa Eruf-programmet för hållbar tillväxt 2014–2020, anordnar storskalig avverkning av stora träd som är äldre än 70 år (13 lindar och 41 kastanjeträd) och omlokalisering och efterföljande återplantering av 29 apelsin- och 45 kameliaträd, som har bildat en del av Gran Via och dess omgivningar under mer än 40 år. Han menar att myndigheternas agerande strider mot de kriterier och mål som fastställts i ansökningsomgången och begär att projektet ska avbrytas och att kommissionen ska inleda en undersökning.

Thank you for your support, R. P.