1 supporter 1 in European Union

1 supporter 1 in European Union

Andrageren hævder, at hans forbrugerrettigheder for så vidt angår adgang til betalt onlineindhold i EU begrænses af en betalings-TV-platform. Han påstår, at betalings-TV-platformen anvender bestemmelserne i artikel 5 i Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2017/1128 af 14. juni 2017 om grænseoverskridende portabilitet af onlineindholdstjenester i det indre marked, som anfører metoderne til verifikation af bopælsmedlemsstaten, selektivt. Ifølge andrageren ignorerer platformen muligheden for verifikation på grundlag af det sted, hvor der er installeret en modtagerboks, en dekoder eller lignende anordning, som anvendes til levering af tjenester til abonnenten (artikel 5, stk. 1, litra c)) og på grundlag af en erklæring fra abonnenten, der bekræfter abonnentens adresse i medlemsstaten (artikel 5, stk. 1, litra j)). Ifølge andragerens oplysninger kræver platformen, at abonnenten fremlægger en regning fra et forsyningsselskab, som kæder denne sammen med medlemsstaten, i overensstemmelse med artikel 5, stk. 1, litra h).