1 supporter 1 in European Union

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Framställaren påstår att hans konsumenträttigheter har inskränkts av en betal-tv-plattform när det gäller åtkomst till betalt innehåll online i EU. Framställaren hävdar att betal-tv-plattformen selektivt tillämpar bestämmelserna i artikel 5 i Europaparlamentets och rådets förordning (EU) 2017/1128 av den 14 juni 2017 om gränsöverskridande portabilitet för innehållstjänster online på den inre marknaden, där det anges hur abonnentens hemmedlemsstat kan kontrolleras. Framställaren hävdar att plattformen ignorerar möjligheten till kontroll baserat på installationsplats för en digitalbox, dekoder eller en liknande anordning som används för tillhandahållandet av tjänster till abonnenten (artikel 5.1 c) och på en försäkran från abonnenten som intygar abonnentens adress i medlemsstaten. (artikel 5.1 j). Enligt den information som lämnats av framställaren kräver plattformen att abonnenten uppvisar en faktura för en allmännyttig tjänst som kopplar abonnenten till medlemsstaten, i enlighet med artikel 5.1 h.

Link to the petition

Image with QR code