Wissenschaft

Namens "Science for Democracy", over EU-financiering voor onderzoek op het gebied van menselijke genetica

Science for Democracy
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Indiener is ontevreden over het feit dat onderzoek op het gebied van menselijke genetica in het voorstel van de Commissie voor Horizon Europa, het onderzoeks- en innovatieprogramma van de Europese Unie voor de periode van 2021 tot 2027, wordt uitgesloten van financiering. Indiener stelt dat daarmee wordt verzaakt aan de bescherming en bevordering van wetenschappelijke vooruitgang op het gebied van de behandeling van ernstige ziekten, overeenkomstig de fundamentele mensenrechten, doordat onderzoek dat tot de preventie of behandeling van dergelijke ernstige genetische aandoeningen kan leiden, wordt uitgesloten van financiering.

Thank you for your support, Science for Democracy
pro