Environment

Namens de Schutzgemeinschaft Lengau, over een wegenbouwproject dat een bedreiging vormt voor vlinders die onder de habitatrichtlijn vallen

1 supporter 1 in European Union

1 supporter 1 in European Union

Indiener beweert dat de autoriteiten, met het oog op een wegenbouwproject dat gekoppeld is aan rijksweg 147 in Opper-Oostenrijk, hebben besloten dat een corridor voor een potentiële nieuwe weg beschikbaar moet worden gesteld, die door een nat weidegebied in de gemeente Lenau loopt, terwijl is aangetoond dat daar bepaalde vlindersoorten voorkomen die op grond van de habitatrichtlijn worden beschermd. Hij beweert dat de strategische milieueffectbeoordeling en de beoordeling van de effecten op de natuur door de bevoegde autoriteit gebreken vertoonden. Zij hebben bijvoorbeeld onvoldoende aandacht besteed aan alternatieven, en de relevantie van de vlindersoorten waar het om gaat, werd verkeerd beoordeeld.