Construction

Med två medundertecknare, om Müggelheims närhet till Berlin Brandenburgs flygplats (BER)

Petitioner
2 supporters 2 in European Union

Collection finished

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Framställarna ger en kort översikt av processen med att välja en plats för och planera Berlin Brandenburgs flygplats sedan början av 1990-talet. P.g.a. det höga antalet flygplan på dagtid och i viss mån även nattetid, åtminstone när det gäller postflygplan och statsflygplan, menar de att Berlin Brandenburgs flygplats (BER), som just nu håller på att byggas, kommer att vara skadlig för miljön och folkhälsan, i synnerhet i det närbelägna Müggelheim. Enligt deras uppfattning är det oacceptabelt att naturvård och dricksvattentäkter omkring Müggelheim ignoreras. Flygplatsen uppfyller inte heller kravet att vara en dygnet runt-flygplats för regionen, som ger utrymme för utveckling. I stället blir den en skyttelflygplats för redan befintliga nav i Europa. Slutligen motsätter sig framställarna den norra startbanan på flygplatsen och rekommenderar att den genast stängs. De anser att Tegels flygplats bör hållas öppen tills en flygplats som är primärt nav och står i proportion till en huvudstads behov kan tas i bruk.

Link to the petition

Image with QR code