Construction

Ja kaksi allekirjoittajaa, Müggelheimin ja Berlin-Brandenburgin lentokentän (BER) läheisyydestä

Vetoomuksen esittäjät kertovat lyhyesti Berlin-Brandenburgin lentokentän sijainnin valinnasta ja sen suunnittelusta 1990-luvun alkupuolelta lähtien. Lentojen määrä päiväsaikaan ja ainakin postin ja valtion lentokoneiden osalta jossain määrin myös öisin on syynä siihen, että he väittävät parhaillaan rakenteilla olevan Berlin-Brandenburgin lentokentän (BER) aiheuttavan vahinkoa ympäristölle ja kansanterveydelle erityisesti sen lähellä sijaitsevassa Müggelheimissa. Vetoomuksen esittäjien mielestä ei voida hyväksyä sitä, ettei Müggelheimin ympäristössä olevia luonnonsuojelualueita ja juomavesivarojen suojelualueita oteta huomioon. Lentokenttä ei vastaa myöskään tavoitetta kehitysmahdollisuuksia tarjoavasta, alueen ympärivuorokautisesta lentokentästä. Sen sijaan se toimii nykyisten keskusten yhdyskenttänä Euroopassa. Lopuksi vetoomuksen esittäjät vastustavat lentokentän pohjoista kiitotietä ja kehottavat sulkemaan sen välittömästi. He vaativat, että Tegelin lentokenttä on pidettävä auki siihen asti kun pääkaupungin tarpeita vastaava ensisijainen päälentokenttä saadaan käyttöön.