Zusammenleben

För Gurasos (föräldraföreningen för att skydda barn mot föroreningar), om bristen på planering och offentliga samråd rörande avfallshanteringen i staden San Sebastian i Guipúzcoa

GuraSOS
1 Supporter 1 in Europäische Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Framställaren uppmanar Europaparlamentet att kontrollera om det har förekommit bristande planering och offentliga samråd i samband med avtal om staden San Sebastians avfallshantering. Framställaren anger att de regionala och lokala myndigheterna har brutit mot lagen på följande områden: avfallsplanering, offentligt deltagande i beslutsfattandet i miljöfrågor, miljötillstånd, offentlig upphandling, tillgång till rättslig prövning på miljöområdet och det offentliga underskottet (finansiell stabilitet och budgetbalans).

Thank you for your support, GuraSOS