Traffic & transportation

By María Itamar Rodríguez Díez (Spanish) on the management of cancelled flights and trips by airline carriers and travel agencies during the COVID-19 outbreak

Petitioner
2 supporters 2 in European Union

Collection finished

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä kertoo, että heinäkuussa 2019 hän osti matkan, johon sisältyivät lennot ja hotelli New Yorkiin 12 henkilölle. Koronaviruspandemian aiheuttamien poikkeuksellisten olojen vuoksi he eivät voineet matkustaa New Yorkiin 9. huhtikuuta 2020. Lentoyhtiö Iberia tarjoaa vetoomuksen esittäjälle mahdollisuutta vaihtaa sovitut lennot ja hotellin arvokuponkiin, joka on voimassa 31.12.2020 asti. Hän valittaa, että lentoyhtiöt tarjoavat arvokuponkeja niiden päättämille päivämäärille ja hyödyntävät tällöin oikeudellista tyhjiötä. Vetoomuksen esittäjän mielestä hinnat ovat nousseet liikaa, joten sen lisäksi, että he käyttävät arvokupongin, heidän on maksettava lisää voidakseen tehdä saman matkan yhtiön niille antamina päivämäärinä. Vetoomuksen esittäjän mielestä hänen oikeuksiaan kuluttajana poljetaan. Hänen mielestään jotkut lentoyhtiöt käyttävät epävarmuutta hyväkseen kuluttajien vaatimusten sivuuttamiseksi ja tarjoavat korkeintaan arvokuponkeja. Tässä ei noudateta minkäänlaista unionin sääntelyä käyttäjien ja kuluttajien haitaksi. Vetoomuksen esittäjä pyytää Euroopan parlamenttia puuttumaan asiaan ja korjaamaan tämän tilanteen, jonka lisäksi hän on tuntenut epävarmuutta sukulaistensa terveydestä. Hän pyytää arvokuponkia, jolla ei kuitenkaan saisi olla aikarajaa.

Link to the petition

Image with QR code