Administration

Yhdistyneen kuningaskunnan tilanteesta, kun Euroopan parlamenttia ei väitteen mukaan ole valittu yleisillä ja välittömillä vaaleilla

Petitioner
0 supporters 0 in European Union

Collection finished

0 supporters 0 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä tuomitsee sen, että Yhdistynyt kuningaskunta toimii SEU-sopimuksen 14 artiklan 3 kohdan vastaisesti, koska siinä todetaan, että ”Euroopan parlamentin jäsenet valitaan yleisillä, välittömillä, vapailla ja salaisilla vaaleilla viiden vuoden pituiseksi toimikaudeksi”. Vetoomuksen esittäjän mukaan yleisten ja välittömien vaalien puuttuminen sekä kansallisista vaaleista että eurovaaleista vaikuttaa periaatteessa kahteen ryhmään: naimattomiin isiin ja vankeihin. Vetoomuksen esittäjä korostaa, että Yhdistyneen kuningaskunnan 73:a jäsentä Euroopan parlamentissa ei ole valittu laillisesti ja siksi Euroopan parlamenttia ei ole muodostettu asianmukaisesti eikä sillä ole toimivaltaa. Vetoomuksen esittäjä esittää, että asia olisi saatettava Euroopan unionin tuomioistuimen käsiteltäväksi, jotta se voi päättää, i) onko Euroopan parlamentti muodostettu lainmukaisesti ja ii) voivatko EU:n toimielimet olla yhteydessä sellaisen hallituksen kuin Yhdistyneen kuningaskunnan hallituksen kanssa, jota ei vetoomuksen esittäjän mukaan ole muodostettu lainmukaisesti.

Link to the petition

Image with QR code