Samhørighedspolitik til fremme af regionerne og de regionale kulturers bæredygtighed

Balázs Árpád IZSÁK
Europa-Kommissionen
  1. Launched May 2019

EU's samhørighedspolitik bør lægge særlig vægt på regioner med nationale, etniske, kulturelle, religiøse eller sproglige karakteristika, der adskiller sig fra de omgivende regioners. For sådanne regioner, herunder geografiske områder uden administrative beføjelser, bør forebyggelse af økonomisk efterslæb, opretholdelse af bæredygtig udvikling og bevarelse af betingelserne for økonomisk, social og territorial samhørighed ske på en måde, så deres karakteristika forbliver uændrede. Derfor skal sådanne regioner skal have lige muligheder for at få adgang til forskellige EU-midler, og deres karakteristika og den rette økonomiske udvikling skal garanteres, så EU's udvikling kan opretholdes sammen med den kulturelle mangfoldighed.

Thank you for your support, Balázs Árpád IZSÁK