Cohesiebeleid voor de gelijkheid van de regio’s en de duurzaamheid van de regionale culturen

Balázs Árpád IZSÁK
Europese Commissie
  1. Launched May 2019

In het cohesiebeleid van de Unie moet bijzondere aandacht worden besteed aan regio’s met andere kenmerken op nationaal, etnisch, cultureel, religieus of taalgebied dan de omliggende regio’s. Voor dergelijke regio’s, waaronder geografische gebieden zonder bestuurlijke bevoegdheden, moet economische achterstand worden voorkomen, moet duurzame ontwikkeling worden ondersteund en moeten de voorwaarden voor economische, sociale en territoriale samenhang worden gewaarborgd en dit alles op een zodanige manier dat hun eigenheid intact blijft. Daarom moeten die regio’s gelijke toegang tot de verschillende EU-fondsen krijgen en moeten hun eigenheid en economische ontwikkeling worden gewaarborgd, zodat de EU zich duurzaam kan ontwikkelen en haar culturele diversiteit kan behouden.

Thank you for your support, Balázs Árpád IZSÁK