Zusammenleben

På vegne af sammenslutningen "The World Federation of Trade Unions", om den vanskelige situation for migrantarbejdere i Foggia, Italien

World Federation of Trade Unions
  1. Launched February 2020

Andrageren klager over den alvorlige situation, der berører mange migranter, som arbejder i markerne i Rignano, i nærheden af Foggia, Puglia, i Italien. Han kritiserer staten for tilsidesættelse af disse vandrende sæsonarbejdere, der udnyttes af jordejere og tvinges til at arbejde under umenneskelige forhold uden beskyttelse fra fagforeninger og dårlige sanitære og sundhedsmæssige betingelser. Han opfordrer til en forbedring af betingelserne for disse vandrende arbejdstagere, navnlig for så vidt angår bolig, adgang til vand, sanitet, social sikring og transport.

Thank you for your support, World Federation of Trade Unions