Zusammenleben

Namens het Wereldvakverbond (WVV), over de moeilijke situatie van migrerende werknemers in Foggia (Italië)

World Federation of Trade Unions
  1. Launched February 2020

Indiener klaagt over de ernstige situatie van veel migranten die werkzaam zijn op de velden in Rignano, in de buurt van Foggia (regio Apulië) in Italië. Hij heeft kritiek op het feit dat deze migrerende seizoenarbeiders worden verwaarloosd. Ze worden uitgebuit door de grondbezitters en zijn gedwongen te werken in mensonwaardige omstandigheden, zonder bescherming van een vakbond, en in betreurenswaardige hygiënische en gezondheidsomstandigheden. Hij vraagt de situatie van deze migrerende werknemers te verbeteren, vooral met betrekking tot accommodatie, toegang tot water, sanitaire voorzieningen, sociale zekerheid en vervoer.

Thank you for your support, World Federation of Trade Unions