Rechtstaatlichkeit

Over de instelling van een speciale onderzoekscommissie van het Europees Parlement voor het functioneren van het Poolse openbaar ministerie

E. P.
5 Supporters 5 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019

Indiener verzoekt om de instelling van een speciale onderzoekscommissie om vermeende problemen in verband met de werking van het Poolse openbaar ministerie te onderzoeken. Indiener stelt dat de rechten van burgers worden geschonden in Polen als gevolg van de ongrondwettelijke veranderingen die zijn aangebracht in de rechtsorde sinds de huidige Poolse regering in 2015 aan de macht is gekomen. De door indiener aan de orde gestelde kwesties zijn onder meer de fusie van de diensten van de procureur-generaal en die van de minister van Justitie en de politisering van rechtshandhavingsinstanties.

Thank you for your support, E. P.